Gościnny Petersburg

Tekst: Sergey Tokarev

NA POCZĄTKU GRUDNIA 2015 ROKU W DUBAJU W DUBAJU otwarto KRAJOWE BIURO TURYSTYKI WIZYTY W ROSJI. JAK ZGŁOSZONO SIEDZIBĘ NOWYCH ODDZIAŁÓW ORGANIZACJI MARINA MOROZOW, BIURO W DUBAJU BĘDZIE SŁUŻYĆ CAŁY BLISKI WSCHÓD I PROMOWA PRODUKT TURYSTYCZNY ROSJI DLA PODRÓŻY REGIONALNYCH.

Międzynarodowe lotnisko w Dubaju, które przez rok przejeżdżało przez siebie ponad 70 milionów pasażerów, widziało bardzo wiele, więc niewielu ludzi zaskoczyła grupa ludzi rozmawiająca z animacją wczesnym listopadem rano na mieszance języków arabskiego, angielskiego i rosyjskiego i przygotowująca się do lotu, sądząc po sprzęcie, na Biegun Północny.

W rzeczywistości ich ścieżka, choć leżała na północy, nie wiodła na biegun, lecz na południe. Prognoza pogody obiecywała cały nadchodzący tydzień od zera do plus pięć, w związku z czym nawet nie wziąłem kapelusza, a inni członkowie grupy, którzy mieli czas, aby przyzwyczaić się do ekstremalnego upału pustyni arabskiej, najwyraźniej postanowili grać bezpiecznie.

Nasza pstrokata grupa składała się z kilkunastu przedstawicieli mediów (telewizji, radia, czasopism i gazet) pracujących w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, których biuro VISIT RUSSIA w Dubaju zaprosiło do odwiedzenia drugiego co do wielkości i jednego z najpiękniejszych miast w Rosji, Sankt Petersburga. Szybka ankieta, którą zorganizowałam na lotnisku, wykazała, że ​​większość dziennikarzy nigdy nie była w Petersburgu, ale nawet w Rosji, co szczególnie podkreślało nadchodzącą podróż - zawsze ciekawie jest obserwować reakcję ludzi, którzy po raz pierwszy się znajdą w nieznanym kraju lub otoczeniu.

W rzeczywistości, rozpoczynając pracę nad tym materiałem, nie planowałem nawet opisywać własnych wrażeń z Petersburga, które odwiedziłem wiele razy, a tym bardziej nie zamierzałem opowiadać Rosjanom i mieszkańcom krajów WNP o jego zabytkach. Chciałem napisać konkretnie o wrażeniach obcokrajowców i - dzięki gościnnym gospodarzom - było wiele wrażeń.

Ponieważ teatr zaczyna się od wieszaka, wizyta w dowolnym mieście zwykle zaczyna się od hotelu. Często zdarza się, że zły hotel może zanegować jedno z najbardziej pozytywnych wrażeń z najbardziej niesamowitych zabytków lub odwrotnie - dobry hotel z przyjaznym personelem może rozjaśnić inne codzienne problemy. Muszę od razu powiedzieć: mieliśmy niesamowity szczęście z hotelem, ponieważ osiedliliśmy się w Four Seasons - być może najlepszym hotelu w Sankt Petersburgu. Ponadto kierownictwo hotelu uszanowało prasę, dając każdemu pokój z ogromną loggią, która spoglądała bezpośrednio na katedrę św. Izaaka. Widok jest niesamowity! Gdyby nie gęsty program kulturalny, na tych loggiach można by było zorganizować imprezy zapalające, tym bardziej, że otwarta przestrzeń słynnej restauracji Terrace w hotelu W, z dokładnie takim samym widokiem, nie działa w listopadzie.

I wreszcie - o najważniejszej rzeczy. Czasami my, próbując pokazać nasze miasto, nasz kraj w jak najlepszym świetle, zapominamy, że tu się urodziliśmy i wychowaliśmy, a nawet nie wyobrażamy sobie, co byłoby interesujące dla turystów, zwłaszcza tych, którzy odwiedzili kilkanaście krajów. Tak, pospiesznie ruszyliśmy przez korki w Petersburgu, aby nie spóźnić się na Teatr Maryjski, wiedząc na pewno, że nie można tego przegapić - pokolenia wielkich mistrzów na zawsze stawiają ogromny znak równości między słowami „Rosja” i „teatr”. Balet, podobnie jak Puszkin, jest „naszym wszystkim”. Ale wiesz, dlaczego prawie się spóźniliśmy? Ponieważ z pięcioma głosami na trzy postanowiono wezwać słynny, jak się okazało, pchli targ w Petersburgu! Pchli targ (pchli targ), znajdujący się w Sankt Petersburgu w pobliżu stacji metra Udelnoe, okazuje się niesamowicie sławny poza Rosją i wszyscy wiedzieli, że to trzeba odwiedzić, z wyjątkiem mnie. Pierwszego dnia spędziliśmy tam dwie godziny, kupując rzadkie radzieckie narciarstwo biegowe Karelia i wadliwy miedziany puzon. Ale okazało się to niewystarczające i już w dniu wyjazdu goście poprosili mnie, żebym zabrał ich ponownie na pchli targ - aby zabrać ze sobą do Dubaju jakieś trofeum „lampę Illicha” i stalowy kalendarz na biurko.

Co jeszcze mogę dodać? Wystarczy, że nowe biuro VISIT RUSSIA w Dubaju podążyło w dobrym kierunku - Rosja musi zostać pokazana! Nawiasem mówiąc, kiedy pokazałem dziennikarzom, którzy już się zaprzyjaźnili, zdjęcia mojego dobrego przyjaciela z Gornego Ałtaju, pomysł wysłania mnie na kolejną podróż do Rosji zrodził się sam!

Korzystając z okazji, wyrażam wdzięczność w imieniu wszystkich uczestników podróży:

• Dubajskie biuro VISIT RUSSIA oraz osobiście Marina Morozova i Katya Malyushenkova;

• Zarządzanie hotelami Four Seasons St. Petersburg;

• dyrektor biura podróży „Etoile” Levon Larbi.

Witamy w Rosji!

„Bardzo podobała mi się podróż do Petersburga. Przede wszystkim muzea zrobiły na mnie wrażenie i zaskoczyły, ponieważ jest to historia. To niesamowite, że większość rosyjskich muzeów znajduje się w tym mieście. Chciałbym odwiedzić Sankt Petersburg ponownie, aby odwiedzić wszystko muzea. Nie odczuwam frustracji - mieliśmy świetną grupę, a po tej cudownej podróży zostaliśmy jedną rodziną! ”

Jumana Hussein, portal informacyjny Emirates 24/7

„Najważniejszym punktem wizyty była dla mnie uprzejmość i ciepło charakteru Rosjan. We wszystkich muzeach, restauracjach i innych interesujących miejscach, które odwiedziliśmy, wszyscy, którzy z nami rozmawiali, byli bardzo przyjaźni, witali nas z uśmiechem i chęcią podzielenia się z nami naszą historią i „Daleko od wszystkiego na świecie otrzymujesz takie ciepło od innych, często obcych, dlatego pamięć o tym pozostanie ze mną na wiele lat”.

Cassidy Hazlbeikir, magazyn Villa 88

„Petersburg nie tylko sprostał moim oczekiwaniom, ale przekroczył wszystkie moje oczekiwania. Zwiedzanie Rosji z dumą pokazywało światowej klasy muzea, ale podczas podróży wolę po prostu spacerować po mieście, a gdybym mógł, chciałbym to robić częściej - wydaje mi się, że to jedyny sposób można naprawdę poczuć to miejsce. Pchli targ i balet nie mieszają się ze sobą dobrze, ale to one dają podróżnikowi możliwość zanurzenia się w rosyjskiej historii i kulturze. Może ktoś nie lubi zagłębiać się w stare śmieci, ale znalazłem to całkowicie niesamowite w latach czterdziestych rzeczy są lżejsze, na przykład balet ... Cóż, nie możesz iść do Petersburga i nie iść na balet! Oczywiście, musisz też iść do Ermitażu, ale pchli targ i balet są tym, co każdy Brytyjczyk w Petersburgu po prostu Jestem zobowiązany do odwiedzenia. Four Seasons to wspaniały hotel. Na pewno tam wrócę. Dubai Life ma zaszczyt przedstawić program Visit St. Petersburg, który opowie o atrakcjach turystycznych w Petersburgu ”.

Ebony Jane Penny, Dubai Life TV

„Byłem mile zaskoczony Petersburgiem. Pomimo tego, że turyści wolą przyjeżdżać tu o innych porach roku, wszystko było w porządku. To miasto o wspaniałej architekturze, a dla mnie miłośnik historii jest to jedno z najciekawszych miejsc, jakie kiedykolwiek lub odwiedziliśmy. Udało nam się nawet wędrować po lokalnym pchlim targu! Muszę powiedzieć, że przewodnik był bardzo zaskoczony moim zainteresowaniem takimi miejscami. Trudno znaleźć coś, co mnie rozczarowało. Polecam wszystkim, aby dodali to miasto do listy obowiązkowej wizyty w przyszłym roku! „

Steph Burgon, Dubai Eye

Obejrzyj wideo: MYSZY & LUDZIE - Petersburg Jaromír Nohavica - Petěrburg (Może 2024).